Apartemen Mewah NajiB Digeledah!

Kuala Lumpur – Polisi Diraja Malaysia  menyerbu dan menggeledah sebuah apartmen mewah di Kuala Lumpur milik keluarga bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk mencari beberapa dokumen penting berkaitan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Menurut juru bicara polisi, tindakan itu dilakukan atas arahan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, yang sejak kemarin menerbitkan larangan (mencekal) bekas perdana menteri itu meninggalkan Malaysia.

Apalagi, menurut polisi, mereka menerima aduan banyak kendaraan hilir mudik ke apartemen itu milik kerajaan, mengantar puluhan kotak, yang diduga koleksi tas dan harta milik isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor.

Dilaporkan Reuters, ada sekitar 20 polisi memasuki lobi apartemen yang terletak di tengah Pavilion Residences. Pada saat yang sama, PM Tun Mahathir sedang bersidang mengumumkan susunan kabinetnya, Sabtu kemarin (12/5/2018).

“Kami mencari dokumen kerajaan, karena diduga ada bukti penting yang akan diselundupkan ke luar negara,”  ujar petugas polisi yang tak mau disebut namanya. (*/mk/awani)